Συνέντευξη: Το «μυστικό» της επιβίωσης των επιχειρήσεων είναι η γρήγορη προσαρμογή και επαγγελματική καθοδήγηση

Ο χωρος της διαφημισης και του marketing αλλαζει και εξελισσεται ασταματητα και με γοργους ρυθμους, συνεπως, είναι πρακτικα αδυνατον για τις επιχειρησεις να γνωριζουν ανα πασα στιγμη τα νεα δεδομενα και να μπορουν να ειναι ενα βημα μπροστα απο τον ανταγωνισμο.

Τι ώθησε τον Κρίστοφερ Θεοδώρου να ασχοληθεί με τον πολύ ανταγωνιστικό κλάδο του marketing, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης, και σε ένα τομέα όπου ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος;

Από τη φύση μου ανταγωνιστικός, λατρεύω κάθε είδους πρόκληση! Σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing γιατί η διαφήμιση είναι κάτι που πάντα με γοήτευε. Πόσο μάλλον, να είμαι άμεσα εμπλεκόμενος στη δημιουργία μιας σωστής στρατηγικής marketing αλλά και στην υλοποίηση της. Ο ανταγωνισμός εφόσον είναι υγιής, μόνο θετικά μπορεί να επηρεάσει αφού μπορούν να βγουν πολύ δημιουργικές ιδέες και το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλό για τους πελάτες μας. Αυτό που μου δίνει σιγουριά και αυτοπεποίθηση για τη δουλειά μας, είναι το γεγονός ότι η ομάδα της Chameleon αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες με πολύχρονη παρουσία στο χώρο της διαφήμισης και του marketing, τόσο στην Κύπρο, όσο και στο εξωτερικό και λατρεύουν εξίσου αυτό που κάνουμε.

Υπάρχει κάποιο «μυστικό» ώστε να μπορέσει μία επιχείρηση όχι απλώς να επιβιώσει αλλά να αναδειχθεί σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον που βιώνουμε εξαιτίας της πανδημίας; 

Το «μυστικό», αν μπορούμε να το αποκαλέσουμε έτσι, είναι συνδυαστικό: Γρήγορη προσαρμογή στα τρέχοντα δεδομένα και επαγγελματική καθοδήγηση μπορούν να αποβούν σωτήρια όχι μόνο για την επιβίωση μιας επιχείρησης, αλλά και για την κυριαρχία της απέναντι στον ανταγωνισμό. Είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις, σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο, και να σχεδιάσουμε τις στρατηγικές μας κινήσεις κατάλληλα με απώτερο σκοπό να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά. Η πανδημία μας έκλεισε σπίτι, ανάγκασε άτομα κάθε ηλικίας να γίνουν “tech maniacs” και ανέδειξε την σπουδαιότητα της τεχνολογίας ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες. Οι επιχειρήσεις που είδαν να μεγαλώνει ο κύκλος εργασιών τους αλλά και αυτές που κατάφεραν να επιβιώσουν, είναι αυτές που αντέδρασαν γρήγορα στα νέα δεδομένα και προσαρμόστηκαν στην νέα, digital εποχή.   

Ο τελευταίος χρόνος ήταν σίγουρα πολύ δύσκολος για όλες τις επιχειρήσεις. Που θα πρέπει να εστιάσει μια επιχείρηση αυτή ειδικά την περίοδο; Ποια μηνύματα θα πρέπει να στείλει στο αγοραστικό κοινό;

Όντως, ο τελευταίος χρόνος δοκίμασε και δοκιμάζει ακόμα τα όρια και τις αντοχές των ανθρώπων και των επιχειρήσεων, είναι ένα crash τεστ για γερά νεύρα και μόνο οι καλά προετοιμασμένοι θα βγουν νικητές από αυτό. Οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να μετατρέψουν τις δυσκολίες σε ευκαιρίες όσο κλισέ και να ακούγεται. Θα πρέπει να αξιοποιήσουν αυτό το χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος της πανδημίας (ελπίζουμε να γίνει σύντομα αυτό) και να εκσυγχρονιστούν σε όλους τους τομείς, τεχνολογικά, λειτουργικά και διαφημιστικά. Η στροφή στην digital επικοινωνία δείχνει να είναι μονόδρομος για κάθε επιχείρηση που θέλει να δείξει ότι συνεχίζει δυνατή και σταθερή να πρωταγωνιστεί στον κλάδο της. 

Σε περιόδους κρίσης οι επιχειρήσεις τείνουν να απέχουν από προωθητικές και διαφημιστικές ενέργειες με απώτερο σκοπό τον περιορισμό των εξόδων τους. Εσείς λέτε ότι αυτή ακριβώς είναι η καταλληλότερη περίοδος για προώθηση, σωστά;

Σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε τον τελευταίο χρόνο, αυτό που θα βοηθήσει μια επιχείρηση να επιβιώσει αλλά και να μην «ξεχαστεί» από το αγοραστικό κοινό, είναι η συνεχιζόμενη παρουσία της διαφημιστικά. Όντως, πολλές επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να περιορίσουν τα έξοδα τους λόγω της εκάστοτε κρίσης, το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να περιορίσουν στο ελάχιστον ή ακόμα και να κόψουν εντελώς κάθε προωθητική ενέργεια. Αυτό μπορεί τη δεδομένη στιγμή να φαίνεται σωστό, όμως, με μια δεύτερη ανάγνωση θα δούμε ότι ΤΩΡΑ είναι που θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν παρουσία διαφημιστικά και να «εκμεταλλευτούν» τις ευκαιρίες που δημιουργούνται. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα δαπανήσουν τεράστια ποσά, αντιθέτως, με την σωστή καθοδήγηση από τους επαγγελματίες, το budget θα κατανεμηθεί στα καταλληλότερα κανάλια με σκοπό τη μεγαλύτερη απόδοση με τη μικρότερη επένδυση.

chameleon-chris-2-1365x2048

Ποιος ο ρόλος της digital προβολής σήμερα στην προώθηση μιας επιχείρησης; 

Η digital προβολή είναι ίσως η καλύτερη επιλογή για την προβολή κάθε επιχείρησης ιδίως σε δύσκολες περιόδους σε ότι αφορά την οικονομία. Μέσω του digital marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν στοχευμένα να προσεγγίσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει, να διατηρήσουν την παρουσία τους διαφημιστικά και να επικοινωνήσουν τα επιθυμητά μηνύματα τους χωρίς μεγάλο κόστος ενώ παράλληλα, να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αυτό άλλωστε είναι το πρώτο πράγμα που ανέδειξε η μετά-Covid εποχή και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ είδαμε τις επιχειρήσεις να αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να έχεις μια επαγγελματική και δυνατή digital προβολή. 

Ποιες ακριβώς οι υπηρεσίες που παρέχει η Chameleon Creative Studio;

Το διαφημιστικό μας γραφείο προσφέρει full service υπηρεσίες διαφήμισης και προώθησης.  Στις προσφερόμενες υπηρεσίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, branding και γραφιστικές υπηρεσίες, δημιουργία και υλοποίηση ολοκληρωμένου marketing plan καθώς και consultation, δημιουργία και διαχείριση Social Media profiles, content marketing, website development, SEO strategy, media strategy, video production και πολλές άλλες υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε επιχείρησης. Στόχος μας είναι κάθε συνεργασία που δημιουργούμε να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις έτσι ώστε κάθε επιχείρηση να βρίσκει κοντά μας τον στρατηγικό συνεργάτη που χρειάζεται για την προβολή και την προώθηση της από την αρχή μέχρι το τέλος.

Υπάρχει ανταπόκριση από τις επιχειρήσεις στην Κύπρο; Έχουν μάθει να εμπιστεύονται τους ειδικούς για το branding τους ή παραμένουμε πιο πίσω ως χώρα σε αυτό τον τομέα;

Η αλήθεια είναι ότι σαν λαός έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα, σε γενικότερο επίπεδο. Όμως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει βήματα μπροστά, ίσως γιατί δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Ο μεγάλος ανταγωνισμός ανέδειξε την ανάγκη και τη σημαντικότητα του branding, αν θέλει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την στροφή προς τους επαγγελματίες του κλάδου για να μπορέσουν να διαφοροποιηθούν και να εξελιχθούν. Υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης στον τομέα αυτό, όμως κρατάμε τη θετική πλευρά, το γεγονός ότι έγινε η αρχή.